Thursday, February 26, 2009

peristiwa sedey kot..

01.01.09.............

31/12/2008

6.30 am,

hari terakhir bg tahun 2008..rasa pening sangat kepala dan rasa nak muntah..terasa sangat x larat nak pegi keje
aku pun tido sampai kul 10 pagi..lepas dah rasa mcam larat nak pegi ke klinik aku pegi untuk check..

11.00am

aku,aqil,mak n abang ehsan pergi la klinik kat ttdi jaya..since aku dah ngandung 6 wk waktu tu,aku pun mintak dr scan sekali..then,dr bg tau janin tu kecik sangat..mcm x sihat..aku pun terdetik dalam hati mungkin kandungan ni x lama kot....nak wat mcm mana..dia bg tau dalam 2wk kalau x membesar jugak maksudnyer janin tu dah mati..aku pun balik jelah..

12.00 pm

terasa mcam period pain..senggugut ckit2..x ama keluar darah ..aku relaks jelah..tpn hubby bg tau..bergegas dia balik..

4.00 pm

aku,hubby and aqil pergi hospital sg.buloh..bila scan dr cakap x nampak janin pun..aku pun dah syak la janin tu dalam usaha untuk menurunkan diri keluar dari rahim la tuh..pastu balik jelah..dapat mc 7 hari.dr suruh rehat..

1/1/09

7.00 pm..

aku bangun tido pagi tu..terus g kencing..masa tu la rasa macam ada sesuatu keluar..belek punya belek rupanyer itulah janin aku yang baru berusia 6 wk tuh..kecik je..macam seekor berudu yang besar or seekor ikan la saiznyer..berakhirlah kisah aku dengan kandungan yang kedua tuh..

hari itu juga 1/1/09 aku balik kampung,warded kat Hospital Muadzam 3 hari,dapat mc 14 hari..pastu pantang la kat kg seminggu..dok ngan aqil..seronok dapat main ngan dia n layan kerenah dia...ada hikmah kejadian ni rupanya..dapatlah aku dok bersama2 ngan aqil sebulan..production susu pun dah banyak semula..syukur alhamdulillah.amin

1 comment:

CatlinaFly said...

pastu dpt amni..hikmah rezeki yang dtg bersama ujianNya..