Wednesday, May 15, 2013

selepas PRU13

Baru jer berlakuptg tadi..sampai balik lambat aku mendengar diskusi nih..kesimpulan yg aku dapat adalah: )masih ramai orang yg perlu baca perlembagaan negara..masing2 asyik berkata if pemerintah bertukar perlembagaan akandi ubah dan melayu tidak lagi akan menjadi pm..yg lg sedey bila di terangkan bukan mudah utk ubah perlembagaan..perlu majoriti 2/3 dan perkenan majlis raja2.. xkan sultan2 nak sokong hilangnya hk istimewa bangsa2 y di sebut tu..di reka pulak pernyataan nanti kalau sume sultan di sogok???aduhai!!!!sampai begitu sekali ingin menolakfakta dan mnerima ugutan2 dan ancaman dari pihak tertentu..jd adakah dgn mengekalkn kerajaan sedia ada, mustahil perlembagaan yg melindungi hak istimewa ini tidak akan di usik..pada saya klau benar semudah itu perlembagaan di pinda, tidak kiralah pemerintah atau pembangkang mereka pasti boleh meminda..tp sgtlah dangkal cara pemikiran itu..dok asyik berkata saya melihat situasi dan akan mencari sendiri maklumat.tidak mahu terpengruh dgn mana2 pihak..tetapi setiap kali hujah yg keluar tidak memihak pemerintah sedia ada..anda melenting..ini rupanya org yg natural..haha..bila di keluarkan statemn ala2 memihak pembangkang anda mengatakan beliau emosi..sipa yg emosi sebnarnya..haha..aku yg tgk kejadian ni hampir pening..moga2 hidayah menghampiri anda.. Sejujurnya mmg tiada pihak yg mampu memuaskan hati semua pihak..saya tidak memandang bangsa dalam perjuangn politik..tp saya melihat agama boleh menyatukan bngsa..moga2 akan tiba masanya bangsa2 di malaysia ini bersatu di bawah satu agama..

No comments: