Friday, July 29, 2011

bersalin lagi??????

baru seminggu lepas beranak..kak sab tepon..ida ko bersalin lagi????katanya kak an yg bagi tau..hehe kak..kali ni ngandung x ramai tahu..segan..cepat sgt mengandung semula ..hehe...

aku di jangka bersalin either 29 may or 28 Jun..ntah macam2 la dr kat ppum tu..x sepakat tetapkan due date aku..tapi malam 2 Jun tu ada dr dari ppum tepon tanya aku dah bersalin ke belum..x sangka la jugak malam soknya aku dah sakit..kali ni bersalin sakit x lama..alhamdulillah..memang aku menghitung hari dalam ujung may ari tu..dah tak terdaya mengusung perut yg besar tu..nak2 opis jauh..bilik lak jauh dari toilet..hazab betul nak berjalan ke toilet..napelah...makmal ni xde byk toilet..huhu..

2 june sempat lagi aku ikut kursus BSE (Lembu gila) yang pegawai dari HQ datang ajar wat sampling obex (otak)..aku pun x sangka 4 june tu aku dah bersalin..

esoknya lepas kursus tu rasa x larat sgt nak g keje..tambah lagi anak2 aku yang 2 orang tu berjaga pukul 5 pagi bermain..huhu..ngantuk n x larat la aku..aku bersahur pagi tu..konon2 nak pose 1 rejab tu..naseb baik ari tu anak2 ke taska..

mengambil peluang dok sorang2 kat umah (3 june) aku pun sibuk la ngemas rumah takut nanti tingalkan rumah dalam keadaan yg sgt bersepah..dalam kul 10 pagi aku rasa perut aku cramp lepas aku kemas almari..baring jap..lepas ok aku sambung balik..petang dalam kul 3 aku rasa contraction tapi x kuat dan x kerap..dah nak bersalin ker hati kecil ku berbisik..

lewat petang sakit tu hilang..lepas maghrib g kuar mkn ngan bro n anak2..pastu terasa nak g giant,,tp bro x rajin nak pegi..aku xdelah memujuk dah sebab terasa mcm ada contraction jer..masa tu dah kul 9 malam..dalam kul 10 pm terasa lagi contraction yang berkala..setiap 10 minit..mula lah aku cuak..keperluan nak g bersalin x kemas lagi..huhu..

dalam menahan sakit saMBIL berpeluh bro bantu aku kemas beg..kul 11 pm bertolak ke ppum..anak2 tinggal ngan pak long dia..sedey jer masa tuh..takut pergi x kembali..aku pegi spital x cium pun anak2 ..sb diaorag dah tido..org tua2 kata x elok cium ank tgh tido..nanti jd degil..huhu

pertama kali beranak kat ppum..canggung la jugak aku..contraction dah 5 minute sekali,,dalam kul 1 am dr cek baru 4 cm..tp dia kata air ketuban aku bengkak mcm nak meletop..tapi x pecah2..kul 2.30 am aku mintak dr pecahkan jer air ketuban..

sebaik jer pecah ketuban aku dah mula rasa nak meneran..akhirnya...Alhamdulillah pada pukul 2.55 am lahirlah MUHAMMAD ANIQ BIN AZHAR..dengan berat 3.68 kg..lega dan amat bersyukur atas kurniaanMU..Amin..moga anak ini menjadi anak yang soleh di samping MUHD AQIL dan AMNI FAIQAH..Mak berdoa kalian akan menjadi anak2 yang patuh pada perintah Allah dan taat pada kedua orang tua dan menjadi hamba Allah yang sentiasa bersyukur dan berjaya di dunia dan Akhirat..AMINNN,,

No comments: